Bel of mail: +32 495 70 92 54 | info@ivab.be

Bespaar tijd

Agendabeheer en patiëntenbeheer

Via agendabeheer hebt u de mogelijkheid om zelf uw agenda in te stellen: weekdagen en consultatietijden, aantal consultaties per tijdsperiode, verlofperiodes, uitzonderingen, enzovoort. Patiënten kunnen dan zelf via onze site heel makkelijk een afspraak boeken (bv. http://www.ivab.be/dokterhajji/). Ook nieuwe patiënten kunnen een afspraak boeken. Zij krijgen dan wel wat extra velden om in te vullen: adresgegevens, contactgegevens, geboortedatum, origine, huisdokter, gezinssituatie en medische geschiedenis. Zo hebt u deze informatie al tijdens het eerste gesprek tot uw beschikking. Het kiezen van een dag en uur is ook vrij eenvoudig, omdat zij uitsluitend de vrije uren per dag te zien krijgen. Als een dag eenmaal volgeboekt is, kunnen ze er niet meer op klikken. Maar ook u kunt heel snel boeken vanuit uw agenda, zowel voor gekende als nieuwe patiënten. U kunt eveneens afspraken verwijderen vanuit de agenda.

Emails

Als een patiënt een afspraak boekt via de site, wordt hij hiervan op de hoogte gebracht via een e-mail met uw banner of logo. Ook als u zelf via patiëntenbeheer een afspraak boekt voor een patiënt, wordt er een mail naar de patiënt gestuurd. Het programma biedt eveneens de mogelijkheid om een herinneringsmail te versturen 24 uur voor de afspraak. In deze mail zit een ‘cancel link’ zodat de patiënt tot 24 uur voor de afspraak zijn afspraak kan annuleren. Deze boekingen komen rechtstreeks in uw agenda terecht. Als u dan op een boeking (de naam van een patiënt) in uw agenda klikt, opent u zijn dossier. U kunt ook een dossier van een patiënt openen door hem eerst op te zoeken via de zoekmodule. Het mooie aan dit systeem is dat u een link (bv. ‘Klik hier om een afspraak te maken’) kunt maken op uw site die verwijst naar uw boekingspagina bij IVAB. Nadat de patiënt een boeking gemaakt heeft, kan hij automatisch teruggestuurd worden naar een pagina op uw site die bijvoorbeeld ‘Succesvolle boeking’ vermeldt. Zo voelt het voor de patiënt een beetje aan alsof hij nooit van uw site weg is geweest.

Overzichtelijk

De software stelt u in staat om vanuit uw agenda of via de zoekmodule zeer snel het dossier van een patiënt op te roepen. U krijgt dan de volgende modules te zien:

  • Personalia: adresgegevens + medische geschiedenis van de patiënt.
  • Consultatie: invulvelden om uw nieuwe consultatie in te geven.
  • Chinese kruiden: uitgebreide maar simpele module om Chinese kruiden op te zoeken en voor te schrijven. Specialisten kunnen zelf formules samenstellen die door het programma bewaard worden.
  • westerse kruiden: The Herborist  op basis van de ondersteunende invloed kan je kruiden selecteren.
  • Ander voorschrift:
  • Kassa: berekening van teruggave, maar bewaart ook de achterstallen per patiënt.
  • Vroegere consultaties: vrij uitgebreide module die niet alleen een mooi overzicht geeft van de vroegere consultaties maar u ook de mogelijkheid geeft om ze aan te passen of een kopie ervan te gebruiken als basis voor uw nieuwe consultatie. U kunt ook te allen tijde het voorschrift (medicijnen of kruiden) opnieuw oproepen.

De software wordt steeds geactualiseerd en voortdurend uitgebreid. Hoewel het programma grotendeels voor zich spreekt, kunt u geholpen worden door trainers of een efficiënte helpdesk. Kortom, minder zorgen voor u en meer tijd voor uw patiënten!

Interesse? Neem contact met ons op!